Dyrektor szkoły przekazuje informacje w sprawie organizacji zdalnego nauczania dla uczniów klas I-VIII.
- W związku z zawieszeniem zajęć stacjonarnych dla uczniów klas I-VIII proces edukacyjny będzie realizowany zdalnie przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość z zachowaniem dotychczas obowiązującego tygodniowego planu zajęć.
- Podczas zdalnego nauczania wszystkie lekcje oraz zajęcia pozalekcyjne będą realizowane online poprzez platformę Google Classroom i Google Meet według dotychczas obowiązującego planu lekcji i w czasie rzeczywistym, z zachowaniem przerw między lekcjami.
- Lekcje on-line powinny trwać 30-35 min oprócz czynności organizacyjnych (zalogowanie się, sprawdzenie listy obecności, itp.).
- Uczeń zasiada punktualnie przed włączonym komputerem i loguje się do aplikacji Google Classroom zgodnie z harmonogramem zajęć.
- Uczeń ma przygotowane: podręcznik do zajęć z danego przedmiotu, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy oraz inne materiały, jeżeli zostanie o to uprzednio poproszony przez nauczyciela.
- Lekcję online zawsze rozpoczyna i kończy nauczyciel, uczniowie do niej dołączają.
- Przed rozpoczęciem lekcji każdy uczeń ma wyłączoną kamerę oraz mikrofon, włącza je w czasie lekcji zgodnie z instrukcją nauczyciela.
- Nauczyciel uzgadnia z klasą formy komunikowania z uczniami tak, aby przebieg zajęć był sprawny.
- W lekcjach on-line uczestniczą wyłącznie uczniowie, rodzice i pozostali domownicy nie zakłócają procesu edukacyjnego.
- W czasie lekcji obowiązują zasady wzajemnego szacunku.
- Obecność na lekcjach on-line będzie odnotowywana tak, jak na zajęciach stacjonarnych. Ewentualne nieobecności rodzice są zobowiązani usprawiedliwiać u wychowawcy przez edudziennik.
- Głównymi kanałami kontaktu dla rodziców pozostaje dziennik elektroniczny Edudziennik.pl, natomiast dla uczniów Google Classroom.
- Dokumentacja zajęć w celu rozliczenia godzin pracy nauczyciela prowadzona jest w dzienniku elektronicznym (dotyczy wpisu tematu, frekwencji, ocen), a w przypadku zajęć pozalekcyjnych w dziennikach papierowych.
- W bieżącej pracy z uczniami nauczyciel w jak największym stopniu będzie wykorzystywał ogólnodostępne pomoce, które posiadają uczniowie w domu: podręczniki i zeszyty ćwiczeń wzbogacając je zadaniami na platformach edukacyjnych lub innymi materiałami edukacyjnymi.
- Nauczyciele na bieżąco monitorują postępy i pracę uczniów w czasie nauki zdalnej. Ocenianie i monitorowanie postępów uczniów odbywa się zgodnie z zapisami w Statucie Szkoły wg Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania.
- Każdy uczeń zobowiązany jest do realizacji zajęć z poszczególnych przedmiotów w systemie zdalnym.
- Wychowawcy będą koordynować proces edukacji zdalnej w danej klasie.
- Wszelkie trudności z realizacją zdalnego nauczania rodzice są zobowiązani zgłaszać wychowawcy klasy lub Dyrektorowi szkoły. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość użyczenia laptopów szkolnych na potrzeby realizacji nauki zdalnej.
- O ewentualnych zmianach w organizacji zdalnego nauczania Dyrektor szkoły będzie informował na bieżąco.
Uczniowie są zobowiązani do aktywnego uczestniczenia w lekcjach on-line, systematycznego wykonywanie zadań i poleceń przesyłanych przez nauczycieli.
Rodzice są proszeni o takie zorganizowanie nauczania w domu, aby dzieci mogły korzystać z urządzeń do nauki zdalnej na powyższych zasadach, regularne przeglądanie informacji zamieszczanych przez nauczycieli w dzienniku elektronicznym i platformie Google Classroom. Prosimy rodziców o nadzór nad wykonywaniem powierzonych uczniom zadań i poleceń oraz o bieżącą współpracę z wychowawcą i nauczycielami.
Bardzo proszę o zapoznanie się z "Procedurami organizacji kształcenia na odległość w Szkole Podstawowej w Tuszowie", które znajdują sie w załączniku.
Dyrektor szkoły
Agnieszka Nawłatyna