1. Ważne jest znalezienie w miarę możliwości stałej pory do ćwiczeń z dzieckiem. Dziecko łatwiej zaakceptuje konieczność wykonywania ćwiczeń logopedycznych, jeśli uczyni się z tego rytuał. Ważna jest systematyczność w wykonywaniu zadań. Lepiej poćwiczyć krótko, ale codziennie
2. Ważne jest dostrzeganie najmniejszych postępów dziecka, chwalenie nawet za osiągnięcie najmniejszych sukcesów
3. Ćwiczenia powinny być dobrą zabawą. Można je wpleść w zwykłe czynności dnia codziennego. Okazji do logopedycznej zabawy jest wiele. Ćwiczyć można podczas kąpieli, w trakcie posiłku, na spacerze, czy podczas dojazdu do szkoły.
4. Warto ograniczyć dostęp do mediów elektronicznych. Lepiej wspólnie poczytać książki.
Działania realizowane w ramach projektu "Wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych gminy Jabłonna" w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 10.3 Kształcenie ogólne, Priorytet X Lepsza edukacja współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.